8 Ağustos 2012

Dış ticaret mezunu öğrenci dramı

Bu yıl itibariyle 2 yıllık Dış ticaret bölümünden mezun olmuş bulunuyorum. Okula gitmeden kazanmak zor derlerdi kazandık, okuması zor dediler okuduk bitirdik şimdi de mezun olduktan sonrası zor dediler hepsini atlattım şimdi bunu da atlatırım diyeceğim ama bu her şeyden farklı bambaşka bir şey. Bunu mezun olmadan inanıyorum ki hiç bir öğrenci anlayamaz bende anlamamıştım okurken bana söylediklerinde ama şimdi hepsini çok iyi anlıyorum. Şimdi benim 2 yıllık Dış ticaret bölümünden mezun olduktan sonra ne yapmam gerekiyor bilmiyorum. Önümde bir kaç seçenek var ama ben hangisini yapmalıyım bilmiyorum bu yazımı okuyanlardan ve bu durumları yaşayıp anlatmak isteyenler yorum yaparsa çok çok memnun kalırım. Önümdeki seçeneklere bakacak olursak;
1- KPSS'ye deli gibi çalış memur ol.( burda kazanamazsam ne yapcam onu düşünüyorum) şuan için KPSS çalışıyorum sınava gircem ama pek umudum yok diyebilirim.
2-DGS Kpss olmazsa 1 sene dershaneye git DGS sınavına gir 4 yıla tamamla.( burda daha öncesinden yani bu sene 2012 de Açık öğretime yazılmayı planlıyorum hemde seneye DGS sınavına girmeyi düşünüyorum )
3- Açık öğretime yazıl tecili bozdur bas bu seneden askere git.( burda 15 ay askerlik yapmak istemediğim için açık öğretimle veya dgs ile 4 yıla tamamladıktan sonra kısa devre gitmeyi düşünüyorum )
4- Dil kursuna git ilk başta İngilizceni geliştir sonra ardından ek bir dil daha öğrenmeye çalış. Özel sektörde işine bak.( Burda düşüncem İngilizce de bilsem özel sektör de iyi bir firma tecrübe istiyor ne yapacağımı bilmiyorum....)
Böyle böyle uzayıp gidiyor düşüncelerim şuan nasıl desem bir boşluktayım hayattan hiç bir beklentisi kalmayan bir insana dönmüş durumdayım. Sizden ricam Dış ticaret alanında iyi bir iş sahibi olan kişiler bana yardımcı olursa sevinirim hemde benimle birlikte bir çok arkadaşıma yardımcı olur çünkü mezun olan arkadaşlarım hepsi ne yapacaz şimdi düşüncesinde..

Düzenleme:  Sevgili arkadaşlar bu yazıyı iş bulamadığımdan dolayı bunalım halinde yazmıştım şu aralarda YGS öğrencileri tercih yapma aşamasında, bu yazı kesinlikle sizi yanıltmasın benim ingilizcem çok iyi değildi okul dönemimde çoğu konferansa tanıtımlara katılmayıp bilgi sahibi olmadım. yani kısaca kendimi geliştirmedim diyelim. o yüzden iş bulamamıştım. siz siz olun hangi bölümde olursanız olun kendinizi geliştirerek iş hayatına atılmaya çalışın. ne kadar donanımlı olursanız o kadar öndesiz demektir. Allah işinizi rast getirsin.

12 yorum:

  1. Siteni rastgele buldum. Okumadan da geçemedim. Aynı durumdayım yarım dönemim kaldı. Hayırlısı artık.

    YanıtlaSil
  2. Bende 2009-2011 dış ticaret mezunuyum. 20 tane firmaya başvurdum hiç biri dönmedi geri.orta derecede ingilizce biliyorum .belgelerin hepsini iyi bilmeme ragmen işsizim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu devirde bölümü bitirmek önemli değil dış ticaret bölümünü bitirmeyen bir insanda bizim okuduğumuz bölümün işini yapabiliyor :)

      Sil
  3. ben 2006 mezunuyum hala bir baltaya sap olamadık desem yeridir Allahtan aile firmamız var da aç açık kalmıyoruz..

    YanıtlaSil
  4. dış ticaretle ilgili bilgilerinize ihtiyacım var.

    YanıtlaSil
  5. Dis ticaret staj dosyasi ornegi lazm? Yardim edeblck biri varmii ! Lutfenn.

    YanıtlaSil
  6. bende bitrdm... kpss hazrlanıyorum sonrası atamayı bekle vs . hayat zor

    YanıtlaSil
  7. 2013 duz lise mezunuyum arkadsımın söylediği gibi kazanmak zor dediler kazandım çogu kişi ilk duyunca oo güzel bölüm kesin gümrük memuru olursun diyor burda bi tanığdım abi 95 puan aldı kpss'den torpille zor girdi gümrüğe e zaten bende 95 puan alabilecek kapasite varsa niye 2 senemi yiyeyim düşüncesindeyim babam devlet memuru yaptırabilecegi bişey varsa simdi yaptırsın hem erkenden işe gireyim hemde para eksiltmeden kazanayım. okula gitmekte açıkcası gelmedi içimden ek yerleştirmeyle gittim herkes derse giriş yapmış notlar tutulmuş,ben kaldım ve dondurup kpss'ye hazırlanayım diyorum 29.10.2013 salı günü yani yarın okula gidip kaydımı dondurup geri gelicem sizce ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dış ticarette en önemli olan şey dildir, 2 yıllık mezun olanlar bence açıktan 4 yıllığı tamamlamalı. Bu 2 yıl içinde de hem açık öğretimi okumalı hemde dilini geliştirmeli. Daha sonra ise askere gidip gelmeliler. Yurt dışına gitme imkanınız varsa en iyi dil yerinde öğrenilir.

      Sil
  8. dgsye gir tercihlerinde uluslarlarası ticareti seç. uluslararası ticaret lisansını tamamlarken 2. dilini ingilizceyi anadilin gibi konuş üniversite bittiğinde askere git 5 ay yap dön 3. dili öğrenmek için çalışmalara başla bu sırada gözün iş ilanlarında olsun anadilin gibi ingilizceyle orta halli bir iş bulursun aç kalmazsın 2 yıl daha dişini sık üçüncü yabancı dilinide öğrendikten sonra iyi bir maaşla işe başlarsın. Öğren demesi kolayda nasıl öğrencem yabancı dili diyorsan Küçük kağıtlara kelimeleri yaz arkalarına yabancı dildeki karşılıklarını yaz fırsat buldukça al eline oyna onlarla 1 yıl kelimeleri öğrensen 1 yılda cümle kurup pratik yapsan öğrenirsin dili. Kelimeleri bildikten sonra gerisi kolay cümle kurmayıda yaparsın.

    YanıtlaSil
  9. Foreign Trader29 Kasım 2014 10:36

    Dış Ticaret Okudum mezun olur olmaz iş buldum ve daha stajımı tamamlamadan iş teklifleri aldım. Tek ihtiyacınız çok iyi seviye ingilizcedir. + bir dil daha öğrenirseniz o iş bitmiş demektir. İlk İşe başladığınız zaman maaşı proplem yapmayın asgari ücrette verseler çalışın işi öğrenin en geç 1 yıla çok iyi şekilde işi öğrenmiş olursunuz. Ve Daha sonra Tecrübe + İngilizceyle günümüz şartlarında 3-4 bin liraya iş bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil