Bir web siteniz var ve sitenizi google arama motorlarında üst sıralamalara çıkarmak istiyorsunuz. Bunun iki yolu vardır ya bir seocu bulup para ile seo yaptırmak yada kendi başınızın çaresine bakmak. Seonun bir çok çeşiti vardır, ben bu yazımda sizlere seo analizi yapabileceğiniz ve neler yaparsanız siteniz için olur onlara değineceğim.
1- Anchor Text Over Optimization Report Seo Aracı
İlk tanıtacağım site removeem sitesi bu site ile sitenizdeki hangi kelimelere seo yapılmalı yüzdeli bir şekilde gösteriyor. Sitede analiz yaptığınızda kırmızı renkte gözüken anchor textler var ise bunların yoğunluğunun fazla olduğunu görebilirsiniz. Bu değerler ile ilgili size %10a çekmeyi ve başka önerilerde de bulunuyor.
www.removeem.com/ratios.php
2- Bing Site Yöneticisi Seo Araçları
Google site yöneticisi ile yarışabilecek tek arama motoru bing diyebilirim. Bu sitenin de kendisine ait seo yöneticisi var bu siteden seo analizi yapabilir, seo araçlarını kullanabilirsiniz.
www.bing.com/toolbox/webmaster
3- Bitly ile Online Seo Analizi
Bitly sitesini görünce eminim aklınıza hemen link kısaltma servisi gelmiştir benim gibi :) Ama bitly sitesinin bir başka özelliği var linkleri kısalttığınız sitelerin analizini yapabiliyor ve ziyaretçilerin akışına göre sitenize çeki düzen veriyorsunuz.
bitly.com
4- Boomerang Gmail Hatırlatma Aracı
SEO çalışmalarının temelinde backlink
çalışmaları yatmaktadır. Link inşaası (link building) yaparken en önemli
nokta paravan blog sisteminizden ana siteye veya belirlediğiniz
sitelere vereceğiniz linklerdir. Bunların belirli zaman aralıklarında
yapılması gerekir. Boomerang Gmail bu esnada devreye giriyor ve size
hatırlamanız gereken herşeyi hatırlatıyor. Link stratejinize göre hangi
gün ne yapacağınızı sisteme girerek size mail ile hatırlatılmasını
sağlayabilirsiniz.
SEO çalışmalarının düzenli ve planlı
yapılması her zaman artı katacaktır. Firefox ve Chrome eklentisi olarak
tarayıcınıza yüklüyorsunuz ve hızlı bir şekilde hatırlatmalarınızı
ayarlayabiliyorsunuz.
5- Buffer Sosyal Paylaşım Aracı
Arama motoru optimizasyonunun bir
parçası da sosyal ağlardan gelen backlink ve ziyaretçi kitlesidir.
Buffer aracı birçok sosyal ağda otomatik olarak içeriklerinizin
ayarlanmasını sağlayan bir araç. Bütün sosyal ağlarınızı tek bir yerden
yöneterek içerik planlamanızı haftalık, aylık olarak yapabiliyorsunuz.
Burda en önemli nokta Buffer size paylaşımlarınızın ne kadar görünür
olduğunu, ulaştığı kitleyi de sunuyor. Böylece en çok görülebilen
zamanlarda paylaşımlarınızı ayarlayabiliyorsunuz. Bütün sosyal
ağlarınızı tek bir siteden yönetmek size ayrıca zaman kazandıracaktır.
bufferapp.com
6- Builtwith
Rakiplerinizin hangi teknolojileri
kullandığını analiz edebileceğiniz bir SEO aracı. Site alt yapısını
kurarken size fikir verebilecek bir araç. Özellikle Detaylı rapor
kısmında işe yarayacak güzel teknolojiler de mevcut diyebilirim.
Detaylı analiz kısmında altta bir CRM de
var diyebiliriz. Sorgulanan sitelerin meta description, meta keywords,
facebook like kullanım oranlarını da grafik olarak görebiliyorsunuz. Bu
size sitenizde ne tür bileşenler kullanmalısınız hakkında bilgi
verecektir. SEO çalışması yapılan sitelerde paylaş butonları önemsiz
demeniz bu analiz sonucuna göre mümkün değil.
trends.builtwith.com/ bu bölümü de mutlaka incelemelisiniz. Birçok konuda fikir alabileceğinize eminim.
builtwith.com
7- Buzzstream Tools Suite
Buzzstream daha çok sosyal medya
yönetimi ve sosyal platform yönüyle bilinir. Fakat link inşaası için
kullanabileceğiniz ücretsiz araçlarda içermekte.
8- Caption Tube
Youtube videolarını kendi hesabınıza
size özel başlıklarla aktarmanızı sağlayan bir araç. Youtube üzerinden
video backlink çalışmalarınızda bu aracı popüler videolar üzerinden
kullanabilirsiniz.
captiontube.appspot.com
9- CircleCount
Google Plus takipçi sayınızı arttırmak için kullanabileceğiniz çok iyi bir site. SEO trendlerine göre 2013 yılında Google Plus üzerindeki etkinliğiniz size sıralama açısından büyük artılar katabilecek. O nedenle çalışma yaptığınız sitelerin Google Plus sayfalarını açarak takipçi sayılarını arttırmaya ve paylaşımlarınıza +1 toplamaya odaklanın.
Google Plus takipçi sayınızı arttırmak için kullanabileceğiniz çok iyi bir site. SEO trendlerine göre 2013 yılında Google Plus üzerindeki etkinliğiniz size sıralama açısından büyük artılar katabilecek. O nedenle çalışma yaptığınız sitelerin Google Plus sayfalarını açarak takipçi sayılarını arttırmaya ve paylaşımlarınıza +1 toplamaya odaklanın.
circlecount.com
10- İçerik Stratejisi Oluşturucu
seogadget.com/content-strategy-generator-tool-v2-update/
Araç Google Trends aracılığıyla belirlediğiniz kelimeler için hedefli blog bulmanıza yarıyor. Böylelikle içerik stratejinizi trende göre şekillenedirebilirsiniz.
11- Word’den HTML’ye Dönüştürme Aracı
word2cleanhtml.com
SEO çalışmalarının önemli parçalardan biri de içerik çalışmalarıdır. Ücretli olarak yazdırdığınız makaleleri Word formatında aldıktan sonra bunu temiz bir html dosya haline getirmeniz gerekir. Özellikle kalın kelimelerin <b> şeklinde değil <strong> şeklinde kaynakta yer alması gerekir. Araç Word dökümanındaki bütün kalın kelimeleri html formatına dönüştürebiliyor.
12- CopyScapes
www.copyscape.com
seogadget.com/content-strategy-generator-tool-v2-update/
Araç Google Trends aracılığıyla belirlediğiniz kelimeler için hedefli blog bulmanıza yarıyor. Böylelikle içerik stratejinizi trende göre şekillenedirebilirsiniz.
11- Word’den HTML’ye Dönüştürme Aracı
word2cleanhtml.com
SEO çalışmalarının önemli parçalardan biri de içerik çalışmalarıdır. Ücretli olarak yazdırdığınız makaleleri Word formatında aldıktan sonra bunu temiz bir html dosya haline getirmeniz gerekir. Özellikle kalın kelimelerin <b> şeklinde değil <strong> şeklinde kaynakta yer alması gerekir. Araç Word dökümanındaki bütün kalın kelimeleri html formatına dönüştürebiliyor.
12- CopyScapes
www.copyscape.com
İçeriğinizin kopya olup olmadığını denetleyen, özgün içerik üretmenizde kontrol sağlayan bir SEO aracıdır. Makale yazdırıp yayınladıktan sonra içeriğin kopya olup olmadığını da denetleyebilirsiniz.
13- Domain Hunter Plus Aracı
http://netvantagemarketing.com/tools/dhp
SEO çalışmalarınızda kullanacağınız domainleri satın almadan önce bu araçla daha önce satın alınıp boşa düşen domainlerin backlink sahibi olanları ayıklamanıza ve güçlü bir domain ile çalışmanıza olanak sağlayacaksınız.
14- Easel.ly ile infografikler hazırlayın
www.easel.ly
Müşterilerinize yapacağınız sunumlarda etkili bir grafik hazırlamanızı sağlayacaktır. SEO çalışmalarının geride kalan sürecini burada hazırlayacağınız infografiklerle anlatmanız çok kolay.
15- Email Format
email-format.com
Firmaların e mail adreslerini toplamak ve mail marketing çalışmalarınızda kullanmak için faydalanabileceğiniz bir araç.
16- Find People on Google Plus
findpeopleonplus.com
Google Plus üzerinde çevrelerinizi arttırmak ve insanların sektörünüzle ilgili paylaşım ve davranışlarını bulmanızı sağlayabilecek bir optimizasyon aracı. Takip et takip etsinler mantığıyla kullanabileceğiniz gibi ürün satışı yaptığınız alanlarda ilgili kişileri de bulmanıza yarar sağlar.
17- Robot.txt Kontrol Aracı
www.frobee.com/robots-txt-check
Sitenizin robot.txt dosyasında herhangi bir hatadan dolayı yapılan yanlış değişiklikleri inceleyebilirsiniz. Yanlışlıkla google robotlarının girmesini engellediğiniz bir dizin size önemli bir sıralama kaybı yaşatabilir. Anti seo amaçlı olarak da sitenizin Google botlarına erişimini dahi engelleyebilirler. Zaman zaman kontrol etmenizde fayda var. Araç erişim ve erişim engeli olarak 2 bölümde size analiz imkanı sunuyor.
18- GetListed
getlisted.org
Daha çok Türkiye dışında yapılacak yerel seo çalışmalarında etkili bir araç.
19- Anahtar Kelime Planlayıcı / Google Adwords Aracı
adwords.google.com/keywordplanner
Anahtar kelime fikirlerini alma, anahtar kelime listenizi çoğaltmak için kullanabileceğiniz çok önemli bir Google SEO aracı diyebiliriz. Google Adwords reklam veren ağını baz alarak size en fazla aranma hacmi olan kelimeleri çoktan aza doğru verecektir. Mutlaka kullanmanız gerekn bir SEO analiz aracı.
20- Google Analytics
SEO uzmanları ve müşteriler tarafından da çok kullanılan bir analiz aracı. Web sitenize trafiğin nereden ve hangi arama sorguları ile geldiğini gözlemleyebildiğiniz gibi sosyal ağlardan gelen ziyaretçi verilerini de analiz edebiliyorsunuz. Basit bir kodu sitenize ekleyerek bütün ziyaretçi davranışlarını analiz edebilirsiniz.
SEO çalışmalarınızda hangi kelimelere yöneleceğinizi belirleyebilir pazarlama çalışmanızı da ona göre şekillendirebilirsiniz.
21-Google Analytics API
www.support.google.com/analytics/answer/1008004?hl=en&ref_topic=1008008
SEO çalışmalarında müşterilerinize gerekli verileri bu api aracılığıyla müşterilerinizin bilgi alması için sunabilirsiniz.
22- Google Map Makeer
www.google.com/mapmaker
İşletmenizi Google haritalara eklemek işletme ile ilgili aramalarda görünür olmanızı sağlar. Size müşteri olarak geri dönüşler sağlayabilecek bir araç.
23- Google PageSpeed Insights
www.developers.google.com/speed/pagespeed/insights
Web sitenizin mobil ve masaüstü cihazlarda açılış hızını size gösterir. 100 üzerinden bir değerlendirme yapar. SEO çalışmalarında site içi optimizasyonun sayfa açılış hızına etkisi yüksektir. Özellikle yapılan hatalar ve yavaş sayfalar yüzünden ziyaretçi doğal olarak müşteri de kaybetme riskinizi artar.
24- Google Public Data
www.google.com/publicdata/directory
İnsanların genel kullanımına açık bir veri aracı. Henüz Türkiye için çok geliştiğini söyleyemeyiz. Örneğin işsizlik oranı ile ilgili yazacağınız bir içerikte bu aracı kullanabilir, karşılaştırmalı sonuçları ziyaretçilerinizle paylaşabilirsiniz.
Türkiye’de asgari ücretin diğer ülkelere göre nasıl bir grafik izlediğinizi buradan gözlemleyebilirsiniz.
25- Google SERP Snippet Optimization Tool
http://www.seomofo.com/snippet-optimizer.html
Arama sonuçlarında yazdığınız başlık ve açıklamaların nasıl görüneceğini gösteren Google harici bir araç. Google’ın da benzeri bir listeleme aracı var fakat o indexlenmiş sonuçları listelemektedir. Arama sonuçlarını simule ederek çalışmalarınıza yön verebilir müşterilerinize daha rahat anlatımlar yapabilirsiniz.
26-Google Structured Data Testing Tool
http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets
Arama sonuçlarında yazar resmi ile site sonuçlarınızın yer almasını sağlayabilir Sitenizi Google Plus profilinize bağlayabilirsiniz. Böylelikle aramalarda daha etkili görüneceğiniz için ziyaretçi çekebilirsiniz.
27-Google Trends
http://www.google.com/trends/
Anahtar kelimelerinizi belirlerken Google Trends aracı ile varyasyonları bulabilir aranma hacmine göre öncelik atayabilirsiniz. Önemli SEO araçlarından bir diğeridir diyebiliriz. En sık yapılan aramalar henüz Türkiye için aktif değil bilgisini de verelim.
28-Google Webmaster Tools
http://www.google.com/webmasters/
Web sitenizi analiz edebileceğiniz Google tarafından sunulan site yöneticisi araçlarından en önemlisi. Bir kod veya dosya yükleyerek sitenizin sahipliğini doğrulayarak bu aracı SEO çalışmalarınızda kullanabilirsiniz.
13- Domain Hunter Plus Aracı
http://netvantagemarketing.com/tools/dhp
SEO çalışmalarınızda kullanacağınız domainleri satın almadan önce bu araçla daha önce satın alınıp boşa düşen domainlerin backlink sahibi olanları ayıklamanıza ve güçlü bir domain ile çalışmanıza olanak sağlayacaksınız.
14- Easel.ly ile infografikler hazırlayın
www.easel.ly
Müşterilerinize yapacağınız sunumlarda etkili bir grafik hazırlamanızı sağlayacaktır. SEO çalışmalarının geride kalan sürecini burada hazırlayacağınız infografiklerle anlatmanız çok kolay.
15- Email Format
email-format.com
Firmaların e mail adreslerini toplamak ve mail marketing çalışmalarınızda kullanmak için faydalanabileceğiniz bir araç.
16- Find People on Google Plus
findpeopleonplus.com
Google Plus üzerinde çevrelerinizi arttırmak ve insanların sektörünüzle ilgili paylaşım ve davranışlarını bulmanızı sağlayabilecek bir optimizasyon aracı. Takip et takip etsinler mantığıyla kullanabileceğiniz gibi ürün satışı yaptığınız alanlarda ilgili kişileri de bulmanıza yarar sağlar.
17- Robot.txt Kontrol Aracı
www.frobee.com/robots-txt-check
Sitenizin robot.txt dosyasında herhangi bir hatadan dolayı yapılan yanlış değişiklikleri inceleyebilirsiniz. Yanlışlıkla google robotlarının girmesini engellediğiniz bir dizin size önemli bir sıralama kaybı yaşatabilir. Anti seo amaçlı olarak da sitenizin Google botlarına erişimini dahi engelleyebilirler. Zaman zaman kontrol etmenizde fayda var. Araç erişim ve erişim engeli olarak 2 bölümde size analiz imkanı sunuyor.
18- GetListed
getlisted.org
Daha çok Türkiye dışında yapılacak yerel seo çalışmalarında etkili bir araç.
19- Anahtar Kelime Planlayıcı / Google Adwords Aracı
adwords.google.com/keywordplanner
Anahtar kelime fikirlerini alma, anahtar kelime listenizi çoğaltmak için kullanabileceğiniz çok önemli bir Google SEO aracı diyebiliriz. Google Adwords reklam veren ağını baz alarak size en fazla aranma hacmi olan kelimeleri çoktan aza doğru verecektir. Mutlaka kullanmanız gerekn bir SEO analiz aracı.
20- Google Analytics
SEO uzmanları ve müşteriler tarafından da çok kullanılan bir analiz aracı. Web sitenize trafiğin nereden ve hangi arama sorguları ile geldiğini gözlemleyebildiğiniz gibi sosyal ağlardan gelen ziyaretçi verilerini de analiz edebiliyorsunuz. Basit bir kodu sitenize ekleyerek bütün ziyaretçi davranışlarını analiz edebilirsiniz.
SEO çalışmalarınızda hangi kelimelere yöneleceğinizi belirleyebilir pazarlama çalışmanızı da ona göre şekillendirebilirsiniz.
21-Google Analytics API
www.support.google.com/analytics/answer/1008004?hl=en&ref_topic=1008008
SEO çalışmalarında müşterilerinize gerekli verileri bu api aracılığıyla müşterilerinizin bilgi alması için sunabilirsiniz.
22- Google Map Makeer
www.google.com/mapmaker
İşletmenizi Google haritalara eklemek işletme ile ilgili aramalarda görünür olmanızı sağlar. Size müşteri olarak geri dönüşler sağlayabilecek bir araç.
23- Google PageSpeed Insights
www.developers.google.com/speed/pagespeed/insights
Web sitenizin mobil ve masaüstü cihazlarda açılış hızını size gösterir. 100 üzerinden bir değerlendirme yapar. SEO çalışmalarında site içi optimizasyonun sayfa açılış hızına etkisi yüksektir. Özellikle yapılan hatalar ve yavaş sayfalar yüzünden ziyaretçi doğal olarak müşteri de kaybetme riskinizi artar.
24- Google Public Data
www.google.com/publicdata/directory
İnsanların genel kullanımına açık bir veri aracı. Henüz Türkiye için çok geliştiğini söyleyemeyiz. Örneğin işsizlik oranı ile ilgili yazacağınız bir içerikte bu aracı kullanabilir, karşılaştırmalı sonuçları ziyaretçilerinizle paylaşabilirsiniz.
Türkiye’de asgari ücretin diğer ülkelere göre nasıl bir grafik izlediğinizi buradan gözlemleyebilirsiniz.
25- Google SERP Snippet Optimization Tool
http://www.seomofo.com/snippet-optimizer.html
Arama sonuçlarında yazdığınız başlık ve açıklamaların nasıl görüneceğini gösteren Google harici bir araç. Google’ın da benzeri bir listeleme aracı var fakat o indexlenmiş sonuçları listelemektedir. Arama sonuçlarını simule ederek çalışmalarınıza yön verebilir müşterilerinize daha rahat anlatımlar yapabilirsiniz.
26-Google Structured Data Testing Tool
http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets
Arama sonuçlarında yazar resmi ile site sonuçlarınızın yer almasını sağlayabilir Sitenizi Google Plus profilinize bağlayabilirsiniz. Böylelikle aramalarda daha etkili görüneceğiniz için ziyaretçi çekebilirsiniz.
27-Google Trends
http://www.google.com/trends/
Anahtar kelimelerinizi belirlerken Google Trends aracı ile varyasyonları bulabilir aranma hacmine göre öncelik atayabilirsiniz. Önemli SEO araçlarından bir diğeridir diyebiliriz. En sık yapılan aramalar henüz Türkiye için aktif değil bilgisini de verelim.
28-Google Webmaster Tools
http://www.google.com/webmasters/
Web sitenizi analiz edebileceğiniz Google tarafından sunulan site yöneticisi araçlarından en önemlisi. Bir kod veya dosya yükleyerek sitenizin sahipliğini doğrulayarak bu aracı SEO çalışmalarınızda kullanabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder