30 Haziran 2011

Online oyunlarda güvenlik

Artık insanlar tek başına oyun oynamak yerine internetten online oyun oynayarak vakit geçiriyorlar.Belkide karşında gerçek karakterin oynadığını bilmek ayrı bir haz veriyor insanlara.Ülkemizde her kesimin oynadığı 100'den fazla online oyun var.Facebook üzerinden,browser üzerinden oynanan oyunlar, MMO oyunlar gibi kategorilendirebiliriz.Ki benim bir zamanlar oynadığım Knight Online, Hero Online, Counter-Strike 1.6 gibi..En çok Kinght Online oynadım ve sonunda karakterimin hacklenip itemlerimin çalınmasıyla oyunu bıraktım.Karakterime bir miktar yatırım yapıp itemler almıştım ve paralarım çalınmış oldu.Artık oyun sektöründe bu tarz oyunlar tutuluyor"ben şu seviyedeyim", "ben şu leveldeyim"gibi terimler üretilmeye başlandı ve iş ticari boyuta ulaşınca playerlarında kendi karakterlerini koruma altına almak zorunda.Ama nereye kadar alabileceksin.Bir çok insanın şikayet konusu yatırım yaptığı karakterlerinin çalındığı yönünde.Bu yüzden Türkiye Uluslararası Digital Oyun Fedarasyonu'nun kurulmasıyla birlikte Oyun dünyasında birçok düzenlemeler yapılacağını temenni ediyor zevklerimizin ve paralarımızın çalınmamasını istiyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder