12 Aralık 2013

Yabancı Dil Nasıl Öğrenilir, Kişisel Görüşlerim


Şu zaman da iş bulmak için en az bir yabancı dil şart oda ilk olarak tabii ki İngilizce. Dahası da var bazı işverenler işi abartmış 2-3 dil isteyen bile var sektörüne göre. Peki dil nasıl öğrenmeliyiz. Bir çok yol var dil öğrenmek için ama hangisi etkili ve işe yarar orası meçhul.

Denediğim yöntemlerden bazıları kulaklık ile sürekli ingilizce konuşmalar dinledim gün boyu, uyurken, uyanınca. Bu şekilde dinleyerek kelimelere ve aksana biraz aşina oldum. Ama tam yararlı oldu mu derseniz, devamını getirmediğim için bilemeyeceğim

Alt yazı yabancı filmler izlemek, eğer film yabancı, alt yazı türkçe ise bu bize kelime haznemizi genişletmemizi sağlıyor. Bu şekilde çokta olmasa 20 film izlediysem 20 kelimeye aşina oldum, duyduğumda veya gördüğümde aklıma geliyor.

İngilizce hikaye kitapları okumak, başlangıç seviyesinde kitaplar tercih ederseniz size yararları olabilir. Ama bunu içinde kelime haznemiz zengin olması lazım.

Yabancı bir otelde çalışmak, ben yaklaşık 1 ay yabancı bir otelde markette çalışmıştım. Sadece yabancı müşterilere sahip ve diyalogun en çok olduğu bölümde markette. 1 ayda yukarda saydığım yöntemlerden daha çok şey öğrendim. 6 ay çalışsam heralde belirli bir seviyeye gelirdim.

İngilizce yerinde öğrenilir, bu konuda fikirlerimiz sabit eğer imkanınız var ise yurt dışına çıkın, gezin, çalışın veya her hangi bir eğitim kurumuna yazılın eğer uğraşır ve önem verirseniz ingilizceniz gelişir, unutmayın her şey insanın kendi elinde. Başarmak istemek ve inanmak yeter.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder